Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Schoolreglementen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Veiligheid --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Schoolreglement --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Thuis --- Literatuur
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Psychodiagnostiek --- Basisonderwijs. --- Handboeken en inleidingen. --- leerproblemen --- leesproblemen --- leerstoornissen --- opvoedingsproblemen --- Orthopedagogics --- psychodiagnostiek --- Educational psychology --- kinderen --- handelingsprocessen --- #KVHB:Diagnostiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Schoolproblemen --- 460.2 --- Diagnostiek --- Opvoedingsproblemen --- 376 --- Leerstoornissen --- Modellen --- Onderwijs --- 433 --- opvoedingsproblemen : diagnostiek (ler)
Choose an application
Dit boek biedt ideeën voor de opzet en uitovering van een mentroaat ana hen die zich binnen een instelling voor hoger onderwijs daarmee bezighouden. Daarnaast biedt het boek aan aanstaande mentoren een handreiking voor de invulling van hun mentorrol. De grenzen aan het mentorschap en de invulling van de mentorbijeenkomsten. Het boek bespreekt een aantal moeilijke situaties die zich binnen een mentorgroep kunnen voordoen. Er worden tevens voorbeelden gegeven van trainingen waarmee mentoren zich kunnen voorbereidenop hun mentorrol. In het boek wordt ervan uitgegaan dat de rol van mentor zowel door een (ouderejaars)student als door een docent kan worden vervuld, of door een combinatie van beiden.
Mentors --- Studiebegeleiding --- Mentoraat --- Hoger onderwijs. --- mentoren --- HO (hoger onderwijs) --- sociale netwerken --- studiebegeleiding --- Didactics of higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Higher education --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Mentoraat (onderwijs) --- Mentors ; hoger onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- 489 --- 489.52 --- hoger onderwijs --- mentor --- onderwijs --- supervisie --- Hoger onderwijs; algemeen --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.35 --- Hoger onderwijs --- Studiemethoden --- Studeren --- Studiemethode
Choose an application
leerlingenbegeleiding --- actieonderzoek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- SO (secundair onderwijs) --- Russian Federation --- United States --- Netherlands --- England --- Amerika --- Amérique --- Fédération de Russie --- Grande-Bretagne --- Groot-Brittannië --- Nederland --- Onderwijssystemen --- Pays-Bas --- Russische Federatie --- Systèmes d'enseignement --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- secundair onderwijs --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- 371.212 --- Leerlingbegeleiding --- leerlingenbegeleiding: secundair onderwijs --- psychologische pedagogiek. --- Russia --- 370.040 --- Psychologische pedagogiek. --- United States of America
Choose an application
Kinderen verschillen, en zeker bij het vergroten van de zorg-voor-kinderen (zorgverbreding) is het belangrijk dat een leraar bewust afstemt op de eigenheid van elke leerling. Omgaan met verschillen is een uitdagende opdracht, maar zeker geen simpele taak. Naast een flinke dosis doorzettingsvermogen vraagt het van een leraar reflectie op het eigen denken en handelen. Dit boek kan daaraan een belangrijke bijdrag leveren. Niet alleen verschillen tussen kinderen staan erin centraal, ook verschillen tussen de leraren onderling. Iedere leraar geeft een eigen cultuur vorm en heeft een eigen beeld van zijn rol in het leerproces. Dit kan soms tot conflicten leiden, maar zeker ook tot onderlingen verrijking en versterking als team. Ook richten de auteurs zich op verschillen tussen ouders en leraren. Die leiden soms ronduit tot een kloof. De door de auteurs bedachte KLOOF-analyse kan niet alleen duidelijk maken waarom, maar ook helpen die kloof te overbruggen. Tenslotte wordt het geheel samengevat vanuit de invalshoek van de school als lerende organisatie: de dynamiek van het werken met verschillende kinderen binnen een veranderende samenleving en in een team met verschillende leraren vraagt van een schoolorganisatie een voortgaand proces van verandering en afstemming.
adaptief onderwijs --- differentiërend onderwijs --- differentiatie --- didactiek --- basisonderwijs --- 474.23 --- 454.23 --- 464 --- Adaptief onderwijs --- Basisonderwijs --- Begeleiding --- Capaciteiten --- Communicatie --- Differentiatie --- Gedrag --- Instructie --- Kinderen --- Leerproblemen --- Leerstijlen --- Ouders --- Relatie ouder - school --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Zorgverbreding --- 450.46 --- Onderwijs en jeugdzorg --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Onderwijsvisie --- lagere school: differentiatie --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing. --- Zorgverbreding. --- Orthopedagogics
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|