Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Een school om te vertrouwen
Authors: ---
ISBN: 9040200572 Year: 1997 Publisher: Houten Educatieve Partners Nederland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handelingsgerichte diagnostiek : een praktijkmodel voor diagnostiek en advisering bij onderwijsleer- en opvoedingsproblemen
Authors: --- ---
ISBN: 903343797X Year: 1997 Publisher: Leuven Amersfoort Acco


Book
Mentoraat in het hoger onderwijs : een leidraad voor mentoren.
Author:
ISBN: 9001801501 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt ideeën voor de opzet en uitovering van een mentroaat ana hen die zich binnen een instelling voor hoger onderwijs daarmee bezighouden. Daarnaast biedt het boek aan aanstaande mentoren een handreiking voor de invulling van hun mentorrol. De grenzen aan het mentorschap en de invulling van de mentorbijeenkomsten. Het boek bespreekt een aantal moeilijke situaties die zich binnen een mentorgroep kunnen voordoen. Er worden tevens voorbeelden gegeven van trainingen waarmee mentoren zich kunnen voorbereidenop hun mentorrol. In het boek wordt ervan uitgegaan dat de rol van mentor zowel door een (ouderejaars)student als door een docent kan worden vervuld, of door een combinatie van beiden.


Book
Over grenzen : een nieuwe manier van werken aan leerlingbegeleiding in Nederland, Rusland, Amerika en Engeland
Authors: --- ---
ISBN: 9053506268 Year: 1997 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant


Book
Omgaan met verschillen : adaptief werken aan basisonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9055741221 Year: 1997 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen verschillen, en zeker bij het vergroten van de zorg-voor-kinderen (zorgverbreding) is het belangrijk dat een leraar bewust afstemt op de eigenheid van elke leerling. Omgaan met verschillen is een uitdagende opdracht, maar zeker geen simpele taak. Naast een flinke dosis doorzettingsvermogen vraagt het van een leraar reflectie op het eigen denken en handelen. Dit boek kan daaraan een belangrijke bijdrag leveren. Niet alleen verschillen tussen kinderen staan erin centraal, ook verschillen tussen de leraren onderling. Iedere leraar geeft een eigen cultuur vorm en heeft een eigen beeld van zijn rol in het leerproces. Dit kan soms tot conflicten leiden, maar zeker ook tot onderlingen verrijking en versterking als team. Ook richten de auteurs zich op verschillen tussen ouders en leraren. Die leiden soms ronduit tot een kloof. De door de auteurs bedachte KLOOF-analyse kan niet alleen duidelijk maken waarom, maar ook helpen die kloof te overbruggen. Tenslotte wordt het geheel samengevat vanuit de invalshoek van de school als lerende organisatie: de dynamiek van het werken met verschillende kinderen binnen een veranderende samenleving en in een team met verschillende leraren vraagt van een schoolorganisatie een voortgaand proces van verandering en afstemming.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by